Billy Boem Brus

13 september 2022.
Hierbij een bericht over onze Brusjes groep die in de herfstvakantie georganiseerd wordt.

Broer(tje) of Zus(je) van??.......

Wist je dat……

·         60% van de brussen kan geen steun vinden.
·         88% wenst laagdrempelige ondersteuning in iedere regio.
·         89% wil meer inspraak in de toekomstige zorg – het gaat ook over hun toekomst
( belangrijkste conclusie uit het NJI rapport 2015)

Mede daarom organiseert Indigo preventie Rotterdam voor de 3de keer de Billie Boem Brusjes groep voor kinderen in de leeftijd van 8-12 jaar. Wij vinden het belangrijk dat ook deze kinderen een plek voor zichzelf hebben waar zij centraal staan.

De brusjes groep is er voor die kinderen die opgroeien met een broer(tje) of zus(je) die door handicap, lichamelijke of psychische ziekte of andere problematiek op de voorgrond staan.

Bij de Billie Boem brusjes groep ontmoeten kinderen andere brusjes en delen zij verhalen, maken zij (creatieve) opdrachten en hebben zij een plek waar zij in het middelpunt mogen en kunnen staan. Ook leren ze meer over wat er met hun broer(tje) en zus(je) aan de hand is.

Wil je weten hoe kinderen deze groep ervaren? Lees dan dit toffe artikel ( zie bijlage) van onze partner van JONG010, waarin 2 van deze brusjes kanjers een interview hebben gegeven. Ook hebben we onze nieuwste flyer in de bijlage toegevoegd. Voel je vrij om deze uit te printen en in jou werkomgeving op te hangen.

Klik hier voor de bijlage

Waar?
Indigo preventie, Dynamostraat 18

Wanneer?